Eighth week - Reisverslag uit Waukon, Verenigde Staten van RinzeandPeterinAmerica - WaarBenJij.nu Eighth week - Reisverslag uit Waukon, Verenigde Staten van RinzeandPeterinAmerica - WaarBenJij.nu

Eighth week

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg

21 Juli 2014 | Verenigde Staten, Waukon

Ben ik weer! In mijn seventh week story zei ik dat het een geweldige week was, maar volgens mij is week 8 2 keer zo goed, aww wat was dit een geweldige week! We hebben de rest van de 2de crop (snee) gemaaid en hebben bijna alles in balen gedaan! De eerste crop doen ze alles in de bunker wat past, en de 2 crop is er nog lang geen bunker leeg dus moeten ze wel alles in balen doen;) Veel balen doen we in de shed en maar er zijn ook heel veel waar ze plastic om heen doen, en dat is heel different then at home, pretty easy! het is moeilijk uit te leggen maar jullie zien de foto wel en dan begrijpen jullie het! for sure!Maar de 2 crop is er dus nu helemaal af, en de 3de crop gaat weer in de bunkers and in the plastic bags! Komt ook een foto van;) een bunker is een sleuf silo!Maar zoals ik al zei dit was een geweldige week! Er was fair!! Je kan het een beetje vergelijken met een dorpsfeest maar dan is dit veel en veel beter!!! De Fair was van woensdag tot zondag avond! Er is een grote kermis met allemaal attracties!:) En er is een grote tribune, en elke avond is er iets anders in front of the tribune! De eerste avond was de Tractor pull, en ja ook wij deden mee, we hebben er de hele middag aan gewerkt, de trekker en het was geweldig! Op het moment dat Sean moest, Sean rijd de traktor! Maar op het moment dat hij moest waren we allemaal echt aan het shaken want je kan maar 1 keer, en omdat je er zo druk mee bezig bent geweest ben je echt benieuwd naar het resultaat! Er was een moter in van 400 PK!!!! Het was geweldig en ja hoor hij won de Race!!! Het was geweldig:) De avond was ook geweldig omdat mijn broer er ook was!:D Mijn broer en zijn collega kwamen hier voor de avond! hun kwamen om half 8 aan en zijn met Frank mee gereden naar fair, ik was er al om bezig te zijn met de trekker! Toen hun hier heen reden ging Frank super snel want ze waren laat, en raad eens..pull over! Jep de cops hielden hem tegen maar gaven gelukkig alleen een waarschuwing! en ze konden verder! Sean hoefde pas om 10 uur dus ik had genoeg tijd om naar Reinier en Hendrik te gaan en om lekker bij te kunnen praten! Ja was echt geweldig:) Wauw, wie had did ooit verwacht! Met je broer in America, ik had hun uitgenodigd om te blijven slapen in de basement want het was gekken werk als ze ook nog naar huis moest rijden die avond, En voor Reinier was het natuurlijk geweldig om na 8 jaar weer in de zelfde basement te slapen, naar de fair hebben we nog een leuke avond gehad! We hebben een lange nacht in de hottub gehad met Brian, Dacia en Brody! Het was een korte nacht!:) Om 6 uur moesten we weer opstaan, toen hebben we nog naar Karen gegaan die al aan het werk was op de boerderij, en we zijn naar Sheri geweest! Om half 8 zijn Reinier en Hendrik weer terug gegaan naar Minniapolis!Het was een geweldige avond! Ik vond het geweldig om hem te zien! Die dag had ik een drukke dag, ik heb veel gewierst die dag, dat was hartsikke mooi! D Ik zeg wel wiersen, maar hun gebruiken de wiers als schudder, tot tip the hay over zo dat de andere kant kan drogen! Maar het was mooi! Die avond was er een bekende country band aanwezig en hebben we veel gedanst en gedronken, en nog beter was het feest daar na! Dat was again in the pasture en ging door tot de zon opkwam, er waren zo', 70 mensen ineen pasture, niet voortestellen, wat was dat geweldig! Dat was het beste feest tot nu toe!! Ik denk niet dat het de beste word want iedereen praat nu al dat de avond voor dat ik weg ga een gigantisch groot feest word gehouden in the pasture, en er zeiden nu al 100 mensen die sws kwamen! Ik moet het nog maar zien maar het word groots!!:D De volgende avond gingen we ook weer naar de fair, overdag heb ik veel balen naar de boerderij geplaats en na het werk zijn we weer naar de fair gegaan, deze avond was er de dirt bikes! like crosmoters, waren gigantische heulvels en jumps! Was leuk om mee temaken, en ook omdat er ook vrienden van ons aan mee deden! Als dat is afgelopen, rond 11..hebben we weer een feest natuurlijk!:) Awesome!Gisteren avond was ook super vet, we waren druk bezig met rondebalen maken en het was al laat, dit was de avond van de rodeo en ik wou er graag heen, helaas konden we het niet maken en waren we te laat voor de rodeo, daarna zijn we naar een club gegaan, goodfelles, dat was in town! Dat was echt geweldig, Geweldige avond gehad daar!:) We waren laat thuis, ja dit was een week met een gemiddelde slaaptime van 2, 3 uur per dag! haha!:) Vandaag was het weer een mooie dag en hebben we weer balen verplaats, Dat is echt mooi!:) Brian heeft het rond 4 uur van mijn over genomen zodat ik mijn koffer kon inpakken voor Colorado! en alles kon klaar maken! Ja ik ga naar Colorado en ik ben er onwijs veel zin in! In maart dit jaar waren er een groep amerikanen from Colorado in nederland voor een soort of uitwisselings project, ze waren hier met een groep van 10 mensen en ze waren hier een week, om te zien hoe wij in Nederland boeren en hoe Nederland is, en Onze groep gaat in Oktober naar hun toe, maar ik dacht nu ik in America ben en ik graag veel wil zien ga ik daar een week heen, een soort of vakantie! Weet ik ook hoe het daar in zomer is, ik kijk er erg naar uit! Ashley brengt me morgen ochtend om 6 uur naar Lacrosse toe, van af daar heb ik een bus die me naar Minneapolis brengt! En dan stapt ik rond 12 uur in het vliegtuig naar Denver, vliegen duurt zo'n 2 uur!:) En ik kom in Denver aan als het goed gaat en daar word ik opgepikt en dan gaan we naar de town Deer Trail, dat is een uur van Denver! 28th of august kom ik terug laat in de avond en dan ben ik nog 1 week in amerika, helaas..! Ik ga het hier zeker missen, het is hier geweldig!

  • 21 Juli 2014 - 09:40

    Bart:

    Hallo Peter,

    Wij hebben al hele verhalen gehoord van Reinier,
    hoe GEWELDIG je alles vind.
    Daarom om maar met je eigen woorden te spreken, een geweldige week toe gewenst!

    Groetnis,
    Heit en mem.
    Die vandaag naar het skûtsjesilen gaan. (geweldig toch)

  • 21 Juli 2014 - 11:28

    Oom JW:

    Volgens mij kun je beter jouw ticket naar Nederland terug verscheuren. Alles is daar zo awesome:-)
    Denk dat je nog flink last krijgt van ontwenningsverschijnselen...
    En pa laat je vast niet thuis 'tractorpullen'!

    Enjoy Colorado this week!!!

    Greetings from Siddeburen

  • 21 Juli 2014 - 18:22

    Petee:

    Ondertussen ben ik 10 minuten from Minneapolis! Ik heb een goede reis gehad tot nu toe! Mijn vliegtuig vertrekt 1.00 and i arrived at 2.05, in Denver is het 8 uur verschil met thuis!

  • 21 Juli 2014 - 18:22

    Petee:

    Ondertussen ben ik 10 minuten from Minneapolis! Ik heb een goede reis gehad tot nu toe! Mijn vliegtuig vertrekt 1.00 and i arrived at 2.05, in Denver is het 8 uur verschil met thuis!

  • 21 Juli 2014 - 23:35

    Peter-Gorssel:

    Ha die naamgenoot,

    Jouw verhalen worden steeds enthousiaster !
    Ik moet ook nog zien of je wel terug komt..... ;- )
    Je maakt heel wat mee en plezier genoeg.
    Ook wel speciaal, wanneer je broer je daar komt opzoeken.
    Veel plezier nog ( het schiet al weer op ) en tussendoor natuurlijk ook lekker aan het werk op de farm.

    Groeten,

    Oom Peter

  • 25 Juli 2014 - 05:58

    Peter:

    Ik kom zeker wel terug;) zit daar maar niet over in!

  • 28 Juli 2014 - 15:14

    Janna:

    En anders halen we 'm persoonlijk op.

  • 28 Juli 2014 - 15:15

    Janna:

    Veel plezier nog even deze laatste week. Maak er een onvergetelijke laatste week van!

  • 28 Juli 2014 - 19:13

    Peter:

    Die onvergetelijke laatste week dat zal wel lukken Janna! Ik vetrek over een uurtje naar de Airport in Denver, mijn vliegtuig vertrekt om 3.45 en ik kom aan om 6.35 pm, om 8 uur vanavond neem ik de bus naar Lacrosse an vanuit daar word ik door Brian opgehaald, ik verwacht tussen 12, en 1 thuis te zijn vannacht!

  • 29 Juli 2014 - 05:27

    Peter:

    Inmiddels ben ik nog maar een uurtje van Lacrosse af en verlang ik alweer naar mijn bedje! Ik heb een goede vlucht gehad, waren veel hoogte verschillen aanwezig maar dat maakt het allemaal ook weer wat spannender:)

  • 29 Juli 2014 - 08:16

    WM:

    Geweldig dat je het zo naar de zin hebt. De tijd vliegt. Colorado ook al weer achter de rug.
    Weer veel foto's genomen. Ben ontzettend benieuwd. Maar dat komt wel.
    Nog 1 week geniet er van.

  • 02 Augustus 2014 - 22:04

    Peter:

    Hee allemaal, sorry dat ik zo lang niets van mij liet horen maar ik was te druk met genieten van mijn laatste week, en omdat ik geen WiFi en laptop tot mijn beschikking had, als ik vanavond tijd heb maak ik nog een verhaal of the both last week's en otherwise I do it at home, ik leave tomorrow early en ik hoop maandag 7 uur weer op Schiphol te zijn!

  • 02 Augustus 2014 - 22:04

    Peter:

    Hee allemaal, sorry dat ik zo lang niets van mij liet horen maar ik was te druk met genieten van mijn laatste week, en omdat ik geen WiFi en laptop tot mijn beschikking had, als ik vanavond tijd heb maak ik nog een verhaal of the both last week's en otherwise I do it at home, ik leave tomorrow early en ik hoop maandag 7 uur weer op Schiphol te zijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Mei 2014
Verslag gelezen: 912
Totaal aantal bezoekers 22195

Voorgaande reizen:

25 Mei 2014 - 03 Augustus 2014

Buitenlandse Stage Amerika

Landen bezocht: