Fifth week! - Reisverslag uit Waukon, Verenigde Staten van RinzeandPeterinAmerica - WaarBenJij.nu Fifth week! - Reisverslag uit Waukon, Verenigde Staten van RinzeandPeterinAmerica - WaarBenJij.nu

Fifth week!

Door: Peter

28 Juni 2014 | Verenigde Staten, Waukon

De vijfde week alweer, ik ben nu al op de helft van mijn stage periode in Amerika, Rinze gaat komende week donderdag naar huis! Hij vertrekt hier 7 uur in de morgen en vliegt met de 16.10 vliegtuig vanuit Chicago en hoopt de volgende ochtend om 7 uur weer op Nederlandse grond te staan! Deze week was een van de drukste weken die we tot nu toe hebben mee gemaakt, we hebben ontzettend veel schoongemaakt en opgeruimd, op zich was dit niet eens zo gek werk want het was heerlijk weer buiten! We hebben veel met de powerwash (hoge drukspuit) gewerkt om de stallen goed schoon te maken! Bij elke groep hebben we borden opgehangen met welke koeien er in dat hok zitten zodat de bezoekers wisten over welke koe ze praten! We maakten lange dagen maar het was super gezellig overdag terwijl we hard aan het werk waren! Rinze en ik dachten dat het misschien beter was dat ze een week eerder begon want het was zo hectisch allemaal, haha! Maar we made it! Tot 5 minuten voor de bussen kwamen waren we eigenlijk met het meeste klaar! En daar kwamen alle bussen en daar gingen ze ook alweer..45 minuten 400 mensen op de boerderij! Na dat ze weg waren dachten we echt zo iets van..is dit het? een 3/4 dagen lange dagen gemaakt en schoon gemaakt als een malle voor dit? Hahah, gelukkig hebben we er nu zelf nog veel langer profijt van dan die 45 minuten. In de middag zijn we zelf naar een boerderij geweest van een 800 melkkoeien waar ook de 400 mensen kwamen, het was ongeveer een anderhalf uur verder op. Dit was een heel netjes bedrijf, een heel verschil met Regancrest, hier lag overal beton en dat ziet er een stuk netter uit! De gebouwen waren allemaal redelijk nieuw en zag er ook spik en span uit, was heel leuk om hier even een kijkje te nemen! Hier naar was onze dag eigenlijk al afgelopen en die avond zijn we weer naar een camping gegaan met vrienden van ons en hebben daar weer overnacht en zijn we vroeg in de ochtend weer weg gegaan, ook dit was een geweldige camping! Wij hadden een hele mooie route om er te komen, we moesten gewoon door een rivier rijden, awesome! Brian kan deze route ook nooit nemen met de camper of met een gewone auto, je moet een Jeep of een Pick up hebben, haha! Vrijdag avond zijn we naar Debuque geweest voor de National Holstein Convention Sale, dit was ook ongeveer een anderhalf uur rijden maar was super leuk om mee te maken, hoge bedragen voor koeien en kalven, ook al had ik een hogere qualiteit verwacht, haha! Vandaag zouden we waarschijnlijk met een tube op het water, maar waarschijnlijk gaat het regenen en gaan we vanavond gewoon een feest houden! Ook goed! Morgen avond gaan we waarschijnlijk met een hele groep voetballen! En dinsdag gaan we naar de Mall Of America in Minnapolis, zo'n 3 uur rijden dus we gaan vroeg in de ochtend weg! Ook hier kijken Rinze en ik heel erg naar uit!Dit was het zo'n beetje wel, owjah..op deze site kan ik maar 150 foto's zetten, en ik kan nog maar zo'n 20 plaatsen, ik ga nu proberen dat ik de foto's van week 1 en week 2 kan verwijderen zodat ik weer ruimte heb voor de nieuwe fotos, ik dacht meldt het even zodat jullie niet denken, waar zijn al die foto's gebleven, haha! See ya

• 28 Juni 2014 - 23:32

Reinier & Marianne:

Wij lezen altijd met veel plezier jullie verhalen en belevenissen! Allemaal heel herkenbaar! Heel veel plezier, succes daar en doe ze de groeten even! Keep on the good work!

• 29 Juni 2014 - 12:37

Annie:

Hey Boys

Fijn dat wij weer even mogen mee genieten met jullie belevenissen daar!
    Erg jammer Rinze dat je eerder weg gaat, maar alvast een goede reis toegewenst en laat even weten dat je weer thuis bent via de app!
    Peter jij nog maar even genieten van alles wat er op je afkomt,het gaat al snel je hebt de langste tijd daar alweer gehad en kunt al weer aftellen naar 3 augustus!(nog 35 dagen)
    Als ik dat zo hoor is elke dag weer een nieuwe uitdaging en belevenis!
    Fijn om dat met zoveel vrienden daar en hier te delen!
    succes jongens!

groetnis ut Aldtsjerk!

• 30 Juni 2014 - 15:02

Oom JW:

Hoi Peter en Rinze.

De laatste reactie naar twee personen, want Rinze komt alweer terug. Een goede vlucht alvast!
    De foto's spreken boekdelen over het mooie boerenbedrijf dat jullie gingen bekijken. Awesome inderdaad.
    Grappig dat er steeds meer Engelese woorden tussen de regels door te lezen zijn...

Veel succes daar met de bezigheden en niet te laat gaan slapen:-)

Groeten vanuit Zuidbroek (basisschool)

Tags: Rinze