First week! - Reisverslag uit Waukon, Verenigde Staten van RinzeandPeterinAmerica - WaarBenJij.nu First week! - Reisverslag uit Waukon, Verenigde Staten van RinzeandPeterinAmerica - WaarBenJij.nu

First week!

Door: Peter

02 Juni 2014 | Verenigde Staten, Waukon

Hehe, eindelijk even tijd om weer wat te vertellen, en geloof me..er is veel te vertellen! We zijn hier nu een week en het bevalt ons hier super! Rinze heeft helaas al wel een beetje te maken gekregen met heimwee en boekt waarschijnlijk zijn vlucht om van 3 of August naar 3 of July, so i have to stay a month alone! Gelukkig heeft Rinze het hier nog wel naar zijn zin en kijkt net zoals mij elke dag weer zijn ogen uit! We hebben een tijdje niks gepost omdat we druk bezig waren met making hay!, gras/lucerne inkuilen! Eergisteren is Rinze begonnen met het mee rijden bij de hakselaar en het was mooi! Na ongeveer 5 wagens bij de bult te hebben gebracht wou hij graag weer met Frank mee tussen de koeien, toen ben ik op de trekker gesprongen en heb de hele avond nog door gereden en was erg laat thuis, volgende ochtend gewoon weer om half 7 op staan! We hadden zo'n 250 hectare in te kuilen dus we moesten gisteren ook nog druk bezig, er was namelijk storm opkomst! Er reden 4 vrachtauto's en 2 trekkers met een silage wagen mee, dus de hakselaar kon blijven door rijden en we hadden het gehaald hoor! Het was gisteren ongeveer 8 uur in de avond en we hadden alles op de bult, en toen werd het een gekkenhuis! Er was een grote storm opkomst en we wouden het kleed er van te voren nog op hebben. We lagen aardig op schema en we zagen de storm aan komen, de bliksem was al te zien! Het kleed was er redelijk snel over, zo'n sleufsilo is ongeveer 5 meter hoog, 14 meter breed, en 40 meter lang! We hadden er al aardig wat banden op en de wind was coming! Het was misschien niet goed van mij maar ik vond het eigenlijk best wel cool! Tuurlijk hebben wij ook wel stormen en harde wind in Nederland, ''But not like this''! We waren nog druk bezig met hooibalen op de kleden te brengen en we hadden een vrachtauto en een trekker op de beide einden van het kuilbultplastic gereden zodat het niet weg kon waaien, alle banden vlogen er wel af en het was niet meer te houden! De volgende ochtend waren alle banden er af maar het kleed lag er nog, we moesten het wel weer opnieuw rechtleggen;) Die avond ben ik nog met een andere stageloper, called Ashley (20 jaar uit NewYork) naar een graduated party geweest van een vriend van een vriend van ons! Het was zeker een geslaagd feest, rond een uur of 1 in de nacht gingen we weer naar huis want de volgende ochtend moesten we weer gewoon vroeg, Rinze was moe vandaar dat hij niet mee ging naar het feest. Vandaag zijn we weer naar de heiffer barn geweest, een stal met 400 koeien(pinken) er in. we gaan er ongeveer 1 x in de 2 dagen heen om de dichtevloer met de skitloader (bobcat) schoon te maken, dat duurt ongeveer 2 uren! Ook hebben we vandaag 3 stieren op export naar Canada gezet! We werken dus wel op zondag maar het is allemaal redelijk relaxed! In de avond hebben we Ashley weer opgepikt en zijn we naar de Subway geweest in Waukon en hebben we daar gegeten, same taste like in Holland! (Y) Toen zijn we nog door gereden naar Lansing dicht bij een grote rivier genoemd de ''Mississippi''! Dat was echt super om te zien, ik hoop dat ik straks wat foto's kan toevoegen want de vorige keer wou het helaas niet!:( Ook hebben we gisteren voor het eerst onze pickup getankt, en ja het was moeilijker dan we dachten. Gelukkig hebben we het wel gehaald tot het tankstation want we hadden verwacht dat we hem moesten duwen want hij was echt leeg! Maar ja, we hadden het gehaald en toen.. wij van alles proberen maar het wou maar niet lukken! Volgens Rinze werd er al omgeroepen naar ons om naar de kassa te komen in de winkel dus zijn we daar heen gegaan, De vrouw achter de kasse begon al te lachen en zag dat het ons niet lukte. Gelukkig kwam zou ons helpen en zag ook dat de pick up wel heel erg leeg was, het duurde daarom ook een tijdje om hem vol te krijgen dus we hadden genoeg tijd om een leuk gesprek op te voeren! Na een tijdje was hij dus eindelijk vol en gingen we naar de winkel om wat snacks en drinken te halen! We hadden een soort cheese popcorn gehaald en chips en Coke Cola! Toen we thuis waren had Rinze meteen zin in een blikje Cola en nam een slok, ''Dit is gjin Cola'' :O Wat bleek, het was ''Coors Light Beer''..Toen realiseerden wij ons dat wij gewoon bier hebben mee gekregen en dat ze ons niet om een legitimatiebewijs hebben gevraagd, tot toen voelden wij ons best goed. Even later realiseerden wij ons dat we nu met 18 blikjes light beer zitten opgescheept en nog steeds geen Cola hebben... Hahaha!

Well, dit was het voor nu, hopelijk kan ik er wat fotos voor jullie opzetten, tot snel!

• 02 Juni 2014 - 06:48

Bart:

He jongens,
    Super verhaal, gelukkig gisteren ook al contact gehad via skyp,
    maar het is echt super wat jullie daar allemaal zien.
    Succes daar, en Rinze de tijd gaat snel moet je maar denken, voor je het weet is het voorbij.
    Have FUN!

• 02 Juni 2014 - 09:43

Peter-Gorssel:

Hallo boys,

Mooie verhalen. Al lekker aan de slag zo te zien.
    Ook de plaatjes even bekeken. Het lijkt Amerika wel, alles is groot, groter, grootst.
    Geniet er van !

Groeten,

Oom Peter.

• 02 Juni 2014 - 10:12

Annette Van Der Werf:

Mooi verhaal jongens! Leuk om op de hoogte te blijven. Werk ze,en geniet ervan! Voor je het weet zit je alweer in het vliegtuig huiswaarts! Succes! Groetjes uit Kampen.

• 02 Juni 2014 - 19:49

Jose:

Hoi Peter,
    Wat al een mooi verslag en prachtig om de foto's te zien. Roelof wil ze steeds weer bekijken. Ook martha en ankie vinden het erg interessant. Wij hopen dat je het zo leuik blijft houden en dat je mooie dingen beleeft. En wens Rinze sterkte, het is misschien moeilijk maar dit is een ervaring die je nooit weer over doet. Groetjes van ons uit Rinsumageest

• 02 Juni 2014 - 22:32

Your Family From DR88:

Kerel(s) wat een verhaal!! En wat een werk verzetten jullie daar. Pas maar op, straks kunnen ze jullie niet meer missen. Holland ook

• 06 Juni 2014 - 14:54

Omke Gerbrand:

Hoi,

Wat in prachtig stik romte dêr.
    Greate trekkers en in leuk pick up-ke.
    Ha noch net in ko sjoen, mar die sil d`r ek wol in pear wêze.
    Meitsje d`r wat moois fan, en tink d`r om net dingen dwaan dy`t ik ek net dwaan soe.
    Have fun!

Gerbrand

• 06 Juni 2014 - 15:56

Jouke:

He jonges klinkt goed allemaal ziet er goed uit allemaal. Succes en veel plezier nog! Rinse kopop jonge

• 07 Juni 2014 - 12:15

Stefan Can Roses: