Sixth week! - Reisverslag uit Waukon, Verenigde Staten van RinzeandPeterinAmerica - WaarBenJij.nu Sixth week! - Reisverslag uit Waukon, Verenigde Staten van RinzeandPeterinAmerica - WaarBenJij.nu

Sixth week!

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg

07 Juli 2014 | Verenigde Staten, Waukon

Hallo iedereen, dit keer een laat bericht maar wees blij dat we weer een bericht hebbenn. Sinds Rinze niet meer in Amerika is verblijf ik in een kleinere Basement bij Bill and Karen, het is een hele fijne basement maar het enige probleem is dat ik geen wifi meer heb.., ja dat is best wel jammer! Nu als ik savonds thuis ben heb ik en geen body om mee te praten en geen wifi om met thuis te praten, we hebben only wifi on the farm bij de office, waar we om 12 uur in de middag altijd eten. ik hoop dat ik daar het verhaal morgen ochtend kan uploaden, zo het is even wat moeilijker om Nederland te bereiken met de telefoon! Rinze is alweer even thuis en maakt het goed, hij had een goede vlucht en is weer veilig thuis! Donderdag is hij om 6 uur vertrokken naar Madison en vanuit daar heeft hij een bus genomen naar Chicago!Vanuit daar was zijn vlucht om 16.10 PM en kwam hij de volgende dag om 7 uur aan! De Donderdag wanneer Rinze onderweg naar huis was zijn wij begonnen met chopping(hooi hakselene, lucerne)! Gisteren waren we klaar en hadden we zon 200 hectare gedaan in 2 halve dagen zodat was redelijk goed, ze hebben niet meer gemaaid because er was rain op komst, waarschijnlijk gaan we morgen meer maaien en hebben we de hele tweede crop ook gedaan, de hele crop hay bestaat uit zo'n 800 acers! ze hebben een 1200 acers mais en een 300 acers graan! Het hakselen ging goed en best wel snel en het weer was perfect, waarschijnlijk zijn de de witte slurfen nodig om al het lucerne in te houden because the bunkers raken al heel erg vol, en dan zijn we nog maar bij de 2de crop!Ik kijk er nu alweer naar uit om weer te choppen want dat is echt geweldig, je krijgt geweldige vieuws te zien, helaas omdat we het zo druk hadden met het choppen heb ik niet veel mee gemaakt van Independence day, only the firework in the avond heb ik mee gemaakt en het was geweldig, ook ben ik de avond before naar de tractor pull geweest and wauw dat was ook geweldig! Vandaag ben ik weer de hele dag met Brian op pad geweest en ja dat is geweldig, het is morgen zijn verjaardag! Deze avond was het heel erg mooi weer en het was heel erg helder, je zag alleen 2 grote wolken, die leken dichtbij te zijn maar die waren al zon beetje in Wisconsin, een hele andere staat..en het vette was je zag echt de bliksum in de wolken, alleen daar..zo ze hadden storm daar! Dat was echt vet om te zien!!!Ook was er deze week veel cattle out because er was een harde storm en die blies al de bomen om over the hekken, zo de koeien konden er uit lopen als ze willen.. en tsjah, het gras is altijd groener bij de buurman, Nederland doet het nbog steeds goed en ik ben heel erg benieuwd hoe ze tegen Argentinie spelen en hopelijk halen ze de finale1 ik hoop dat dit bericht morgen gepost word als ik het mee neem naar de boerderij, hey see you soon everybody

  • 07 Juli 2014 - 17:30

    Bart En Annie:

    Peter,

    Fijn weer wat van je te horen (lezen), hou je taai!

    Groetnis,
    Heit en Mem

  • 07 Juli 2014 - 17:47

    Uncle Harm:

    Stoer hoor dat je daar nu in je "uppie" zit.
    Leuk je verhaal te lezen. Groetnis út DR88

  • 07 Juli 2014 - 17:54

    Wimke :

    Hey Peter,
    Geweldig dat je dit zo goed oppakt in je uppie. Ik weet niet wat ik had gedaan in jou plaats.
    Mooi dat we je verhalen kunnen blijven volgen.
    Volgende keer een paar foto's. Je weet, daar zijn memmen gek op.
    Hey kanjer nu een dikke tút en we blijven je volgen.

    Groeten Wimke

  • 07 Juli 2014 - 18:18

    Reinier & Marianne:

    Klasse jonge, wij zijn trots op je! Ik zie je over twee weken!

  • 07 Juli 2014 - 18:46

    Pieter & Sinead:

    Super jonge! daar helemaal alleen! Grote klasse!
    Doe je best daar nog maar even!

    XX

  • 07 Juli 2014 - 22:46

    Oom Jan-Willem En Tante Jetty:

    Zo neef.

    Zo te lezen denk en droom je nu ook al in het Engels!! Who cares...
    Jammer dat je geen wifi meer hebt op je kamer, maar dat betekent misschien wel weer dat je wat vroeger kunt gaan slapen... elk nadeel hep z'n voordeel zegt Cruijff dan.

    Veel succes met alle drukte en volgende keer weer wat pictures?

    Good luck,

    Siddeburen

  • 08 Juli 2014 - 20:25

    Peter:

    He allemaal! Bedankt voor de geweldige reacties, volgende keer probeer ik zeker weer wat fotos te plaatsen maar daar had ik weinig tijd voor, en eerder op bed omdat ik geen wifi meer heb, ga daar maar niet vanuit, hahaha!

  • 08 Juli 2014 - 20:27

    Peter:

    Welke datums denk je hier te zijn Reinier? Ik kijk er nu al naar uit!!

  • 11 Juli 2014 - 11:11

    Marten & Janna:

    Hé kanjer! Goed bezig zeg! Ook wij zijn super trots op je!

    Maar goed dat je geen WiFi hebt, dan ben je nog een betere voor de baas en kun je maar hard doorwerken :-) We hebben er nu al zin in om over dik vier weken al je belevenissen van dichtbij te horen en zien!

    Doe je best en tussen de WiFi-signalen door denken we zo hard aan jou, daar heb je geen internet voor nodig.

    Veel liefs,

    Marten en Janna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Mei 2014
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 22174

Voorgaande reizen:

25 Mei 2014 - 03 Augustus 2014

Buitenlandse Stage Amerika

Landen bezocht: