Fourth week! - Reisverslag uit Waukon, Verenigde Staten van RinzeandPeterinAmerica - WaarBenJij.nu Fourth week! - Reisverslag uit Waukon, Verenigde Staten van RinzeandPeterinAmerica - WaarBenJij.nu

Fourth week!

Door: Peter

23 Juni 2014 | Verenigde Staten, Waukon

Zo, wat later dan normaal maar dan toch ook deze zondag weer een berichtje vanuit Waukon, hier is het nog zondag maar bij jullie is het alweer maandag!Ja we zijn hier nu al een maand, en het voldoet ons prima, eerlijk gezegd zou ik hier nog lang niet weg willen! We hebben deze week veel gedaan maar nu we zo op de bank zitten en aan het denken zijn, is het eigenlijk van.''hebben we wel wat gedaan''? Waarschijnlijk omdat we het zo druk hebben vergeten we ook nog wel eens wat wat we allemaal gedaan hebben! We hebben veel gereden naar verschillende pastures( natuur weiland) waar koeien lopen die bijna een baby krijgen, en de gene die een baby gaan krijgen moeten we naar de stal brengen bij de farm! Ook hebben Rinze en ik veel stieren opgehaald bij verschillende plekken weg omdat er dan mensen geintresseerd in zijn!Zeker omdat we dat met z'n 2 mochten doen was dat geweldig! Ook hebben we een stier in een pasture gebracht waar pinken(Koeien van 15 maand die nog niet zwanger zijn) liepen!Aankomende donderdag is er een grote convention op de farm, er komen ongeveer 7 bussen vol op de boerderij te bezichtigen, we zijn druk bezig met de voorbereidingen om alles netjes en schoon te hebben! We hebben deze week ook beton gestort om alles er weer strak uit te laten zien! Helaas konden we niet veel meer doen na dinsdag..het heeft enorm veel geregend! er is in ongeveer 2 dagen een 20 ml gevallen! Het heeft enorm veel wegen kapot gemaakt en er waren heel veel overstroming!! Voor ons was dit natuurlijk geweldig om te zien! Er waren veel veel weilanden overspoeld, eigenlijk niet normaal! Het was gelukkig nog niet zo erg dat we velden opnieuw moesten inzaaien, de mais red het waarschijnlijk wel en komt wel weer goed bij! Maar de veel regen, en overdag de hele dag door lightning! Gewoon geweldig om te zien hoe groot dat hier dan wel niet is en wat al dat regen allemaal wel niet kan doen! Bryan en zijn gezin zouden dit weekend met hun nieuwe camper even gaan kamperen en omdat we heel goed met hem kunnen en ook zijn dochter en een vriendin van haar mee gingen waar wij heel vaak mee naar partys gaan en dus goed mee kunnen vroeg hij ons ook of wij met hem mee wouden, nou natuurlijk wouden we dat! That was geweldig, op vakantie op stage, wat wil je nog meer!, haha! We zijn dus zaterdag nog met Bryan op de boerderij geweest en nog wat klusjes geklaard en toen hebben wij nog kunnen douchen en hebben nog snel wat ingepakt en om een uur of 6 pm zijn wij naar de plaats gegaan waar de camper al stond, het was ongveer 30 miles vanaf de boerderij dus niet zo ver, het was in Monana en de camping heet spooky cave! Het was een hele mooie camping en de camper was gloed nieuwe en geweldig groot! Was echt niet normaal, het weer was geweldig en we hebben van alles gedaan, vandaag zijn we zelf in een boot onder de rotsen in grotten(cave) gevaren! Dat was echt geweldig, we waren vandaag om een uur of 6 weer thuis en we hebben erg genoten! We zijn nu wel heel erg moe en moeten morgen weer vroeg beginnen met het voorbreiden van de convention! Ook Rinze en ik maken de sweer een klein beetje mee van het knotsgekke WK, Nederland doet het super en de andere uitslagen zijn verassend maar geweldig, ook hier in de USA speelt het wel een beetje en vandaag hadden ze een geweldige pot tegen Portugal en doen ze het super in de poule! Dus wedstrijden van Nederland worden hier meestal om 11 uur gespeeld en dan zijn wij aan het werk, gelukkig zijn we technisch genoeg en zijn we er achter gekomen dat we de wedstrijden kunnen opnemen! Dus als Nederland speelt zetten wij onze wifi uit zodat we niet zien hoe ze gespeeld hebben en dat we de avond lekker voor een spannende pot kunnen zitten, na de wedstrijd gaat de wifi natuurlijk weer aan!

• 23 Juni 2014 - 07:03

Bart En Annie:

Hey Boys,

tjonge, jonge wat beleven jullie daar wat!!
    en wat een drukte allemaal!!
    fijn dat je dan ook nog mee kan in de camper te kamperen en even lekker kunt ontspannen.
    tja als je het zo druk hebt vliegt de tijd natuurlijk!
    dat water wat er allemaal gevallen is , daar zal nog wel een 0 achter moeten zeker (200 ml)!
    in de krant hadden we al kunnen lezen dat in de staat Nebraska 2 tornado's waren geweest!
    met de verwoestende foto's er bij! tja dan gebeurt er wat!!
    fijn om weer even op de hoogte te zijn van wat jullie daar allemaal doen en beleven.
    druk programma, maar gelukkig ook tijd voor ontspanning!!
    we zien er ook echt naar uit , zondag of op maandag ochtend om weer wat van jullie te lezen/zien/of horen!
    Vanavond wordt het ook weer spannend want Nederland moet tegen Chili spelen, al om 18.00!
    succes daar deze week met alle bezigheden!!
    groetjes uit Aldtsjerk.

• 23 Juni 2014 - 12:00

Tante Froukje:

Goeiemoarn,

Mooi om te lezen wat jullie allemaal beleven. Geniet ervan!!

Groetnis Tante Froukje.

• 23 Juni 2014 - 14:54

Uncle Dsjiedubbeljoe:

Zo te lezen valt er nog volop te genieten daar. Drukte afgewisseld met kamperen doen ze in Holland ook.
    Veel succes met de convention komende week.

En voor de wedstrijd vanavond: Dat de beste maar mag winnen!

Groeten oet Grunn'n,

oom Jan-Willem

• 25 Juni 2014 - 15:40

Ik hoop er binnenkort nog wat foto's op te zetten!

Tags: Rinze