Second week! - Reisverslag uit Waukon, Verenigde Staten van RinzeandPeterinAmerica - WaarBenJij.nu Second week! - Reisverslag uit Waukon, Verenigde Staten van RinzeandPeterinAmerica - WaarBenJij.nu

Second week!

Door: Peter en Rinze

07 Juni 2014 | Verenigde Staten, Waukon

Vandaag weer even tijd om wat te schrijven!

De 2de week zit er al weer bijna op, wat gaat het snel! Deze week hebben we veel koeien geschoren. We maakten lange dagen van 6 tot 6, en soms langer! Rinze was eigenlijk fulltime bezig met de koeien te scheren en Ashley, een andere stageloper, loste mij af zodat ik met Frank (de boer) tussen de stieren kon! We hadden redelijk veel stieren die moesten worden verplaats en worden terug gebracht naar de boerderij, omdat ze verkocht werden! Beide hebben we een grote honkbal knuppel in onze handen als we tussen de stieren gaan! We hebben deze week ook de grootste silo op de boerderij beklommen en die was ongeveer 40 meter hoog! Vanaf daar had je echt een fantastisch uitzicht! Vandaag was een rustig dagje, we zouden eigenlijk niks doen maar rond 11 uur werden we gebeld door Frank en zij''Hey Rinze, do you wanna holl hay''? (Gras/Lucerne in kuilen), dus dat heeft Rinze vandaag gedaan maar die was om 2 uur al terug want toen begon het te regen en werd het niet meer mogelijk om het op te halen. 1 van de vrachtwagens kwam niet meer bij de heuvels op en de trekker waar Rinze op reed die gleed ook alle kanten op. dus ze hebben de trekker laten staan en zijn met de chopper(Hakselaar) naar huis gegaan. Morgen gaan we waarschijnlijk naar de Mall of America, dat is in Minnapolis en ongeveer 3 uur rijden, Vanavond gaan we weer een leuke avond tegemoet verwachten we!

• 08 Juni 2014 - 13:11

Oom JW En Tante J:

Hoi Peter en Rinze.

Tsjonge, wat een belevenissen daar! Erg leuk om te lezen wat jullie zoal meemaken op jullie stageadres. Doe je wel een beetje voorzichtig tussen de stieren? Je zou niet de eerste zijn die 'platgeknuffeld' wordt door een rebelse bolle. En hebben de heren geen last van hoogtevrees? Inderdaad mooie kiekjes vanaf de silo. Ben zelf ooit bovenop de torensilo geklommen van een neef in Bartlehiem (later familie Andela meen ik). Volgens mij was die 'maar' een meter of 22 hoog. Nu de foto's er steeds bij staan wordt het extra leuk om jullie te volgen.

Good luck en many greetings from Siddeburen!

• 08 Juni 2014 - 14:19

WM:

Hey mannen. Wordt alle dagen al op de hoogte gebracht via eppjes en foto´s, maar zo´n groot verslag vind ik geweldig.
    Het enige wat jullie maar hoeven te doen is genieten.
    De tijd vliegt voorbij voordat jullie het weten sta je weer op Schiphol en is het voor bij.
    Dikke tút fan mem en Wimke (foar Peter)

• 08 Juni 2014 - 17:54

Omke Gerbrand:

hoi,

Al wer sa`n mooi ferslach, jaloers en grutsk!
    Hie net yn`e gaten dat d`r noch folle mear foto`s op stienen.
    Moarn sil Betty de 11 stêden tocht fietse, lis dat mar is ùt yn de states dat je 220 km foar de lol fytse.
    En dat yn 1 dei.
    Machtig mooi oersicht fan de silo.
    Hoefolle lân en hoefolle ky?
    Oantallen hoefeelheden etcetra etcetra.
    Groeten ik

• 09 Juni 2014 - 11:19

Cor En Willy:

Wij gaan jullie nu ook volgen.
    WM heeft het in de favorieten gezet.
    Zet hem op daar

Omke Cor en Tante Willy